Dela sidan:

Elin Bäckman kommer närmast från jobbet som vd på Acne Advertising. Hon efterträder Mats Löthén som slutade på Expressen tidigare i år.

– Vi är mitt uppe i ett omfattande förändringsarbete och har sökt efter någon med erfarenhet av liknande faser. Elin kompletterar dessutom vår ledningsgrupp med ytterligare kompetens inom såväl strategiskt varumärkestänkande som operativ marknadsplanering, säger Expressens vd Bengt Ottosson i ett pressmeddelande.

I arbetsbeskrivningen ingår att ansvara för marknadsföringen av Expressen och ytterligare stärka samarbetet mellan redaktion, annons och marknad.

– Självklart är jag jätteglad. Det är en oerhört spännande tid på Expressen. Vi är ett ledande digitalt mediehus, och nu ska vi se till att detta återspeglas i kommunikation mot såväl annonsör som läsare. Det ska inte undgå någon vilka möjligheter våra produkter och vårt varumärke innebär, säger Elin Bäckman.

Elin Bäckman tillträder sin nya tjänst den 12 maj.



Dela sidan: