Dela sidan:

I "Sweat for Water" omvandlades fotbollsspelarnas svett till vatten via en svettmaskin. Det är en innovation för att rena vatten i behövande delar av världen.

Kampanjen har tidigare bland annat vunnit i 100-wattaren, Guldägget och Spinn – på Gyllene Hjulat utsågs den till Årets samhällsengagemang och Årets mest kreativa lösning. 

VINNARE GYLLENE HJULET 2014

ÅRETS BÄSTA SPONSRING

TELIA GAMING 2013 - TELIASONERA & UMG

Motivering:

Med en levande relevant aktivering som rör sig lika snabbt som den kräsna målgruppen har Teliasonera lyckats gå från dissad till hissad. Respekt - att med sin raka kommunikation och utbyggnad av infrastrukturen i landet - inte bara lyckas med sitt sponsorskap, utan även vara med och bidra till att Sverige är en E-sportnation i världsklass!

ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE

GÖTEBORGSVARVET 2013 - GÖTEBORGSVARVET & RÄTTIGHETSBYRÅN

Motivering:

Genom starka partnerskap har världens största halvmaraton utvecklat en sponsorplattform som ger toppbetyg från samtliga samarbetspartners. Vi gillar hur Göteborgsvarvet genom regelbundna undersökningar skapar de bästa förutsättningarna för sina partners att uppnå framgång och kreativitet i sina aktiveringar. En attraktiv rättighet med ett imponerande affärsresultat!

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING

SWEAT FOR WATER – DEPORTIVO, UNICEF & GOTHIA CUP

Motivering:

Vi är imponerade av detta paradoxala och kreativa bidrag som kittlar våra sinnen. Genom att utmanas att dricka svett skapar man en kreativ lösning på ett världsproblem. En teknisk innovation som skapar nyfikenhet och ger ringar på vattnet. Vi älskar kreativiteten och lekfullheten i detta bidrag!

ÅRETS EVENT B2B

SCANIA TOP TEAM - XPERIENCEGROUP AB

Motivering:

Lysande och genomtänkt – ett event där den lekfulla passionen i lastbilar har genererat kraft. Genom att modernisera ett klassiskt format skapades ett fantastiskt engagemang och en effektiv spridning till en kvarts miljon människor.

ÅRETS EVENT B2C

RESTAURANG DILL - LIDL & INGO STOCKHOLM

Motivering:

Från hopplöst läge till att bli det mest omtalade. Genom att överraska och utmana konsumenten lyckas eventet med det omöjliga. Ett kreativt mästerverk som bevisar att överraskningseffekten fungerar. Vi är stumma av beundran över detta fantastiska bevisevent!

ÅRETS INTERNA EVENT

SVERIGESTAFETTEN - ATEA, MINNESOTA COMMUNICATION, TWITCH & DROSBAKKEN AB

Motivering:

Hatten av för strålande arbete! Genom att göra något som andra bara pratar om lyckades Atea med råge föra detta logistikmonster inte bara i mål utan dessutom med imponerande resultat. Detta genuina bidrag har skapat både affärsnytta och förändring, från norr till söder.

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG

SWEAT FOR WATER - DEPORTIVO, UNICEF & GOTHIA CUP

Motivering:

Vi blev alldeles svettiga och exalterade av detta fantastiskt engagerande sätt att gestalta en viktig världsfråga. Med en relevans och tydlig koppling till eventet skapades en snackis som räckte långt utanför Sveriges gränser och bidrog till 23 miljoner liter rent



Dela sidan: