Dela sidan:

Kampanjen kallas ”The Road Awaits”. The Blue Hive i London ligger bakom kampanjen och B-Reel har producerat filmerna, som har regisserats av Filip Tellander.

-Det var en otroligt rolig kampanj att jobba med även om pressen också fanns där. Det var kort om tid och de platser vi ville åt var svåra att fixa tillstånd till, säger Trine Pillay, exekutiv producent på B-Reel i en kommentar.

Kampanjen innebär att 500 europeiska kunder får möjlighet att förhandsbeställa en Mustang under finalen – en digital pop-up-shop dyker upp under finalen, men försvinner efter matchens slut.

Mustang-reklamen har spelats in i flera europeiska storstäder. Berlin,  London, Paris och just Lissabon finns med i de första filmerna.

Här kan man läsa mer om projektet.

Arbetsgrupp:
Kund: Ford Mustang

Byrå: Blue Hive, London
Executive Creative Director: Karin Onsager-Birch
Creative Director: Steve Clarke
Copywriter / Art Director: Steve Clarke
Art Director: Vangelis Tolias
Additional Credits: Digital Creative Director: Richard Last
Producer: Lindsay Moyes
Assistant Producer: Alannah Brown
Print producer: Mark Doyle
Group Business Director: Fabio Ruffet
Account Director: Ina Foelster
Digital Planning Partner: Jenny Kimmerich
Director of Photography: Mattias Montero
Social Media Marketing Manager: Fabrizio Rinaldi
Production Company: B-Reel
Director: Filip Tellander



Dela sidan: