Dela sidan:

Stockholm Prides nationella kampanj har syftet att skapa opinion kring den diskriminering och de trakasserier som hbtq-personer utsätts för i sin vardag.

– Isobars koncept tydliggör Prides roll i samhället genom att lyfta orsakerna till varför Pride behövs och varför vi måste fortsätta festa. Även i ett land som Sverige där individers fri-och rättigheter bör ses som självklara måste vi påminnas om att inte blunda för förtryck och diskriminering och att stå upp för varje individs rätt att leva som den är, säger Soliman Herrera Johansson, marknads- och kommunikationschef för Stockholm Pride, i ett pressmeddelande.

Kampanjens enheter utgörs av annonsering (print, utomhus, radio), kampanjsajt samt aktivering i PR och sociala medier.

Arbetsgrupp Isobar:

Jens Rundkvist, Kundansvarig
Jonas Sjöström, Strateg
Karin Brandt, Projektledare
Andreas Westling, Digital projektledare
Maria Nelson, PR-konsult

Kreatörer Isobar:
Petra Muda
Alexander Slagare
Cecilia Högkvist
Henrik Berglöf
Sarah Lönn
Anders Pettersson
Åsa Samuelsson

Produktion:
Bsmart
Flickorna Larsson
Karolin Hård, Set designer



Dela sidan: