Dela sidan:

Anders Johansson arbetar i dag som Corporate Affairs Director på Microsoft. Han har varit politiskt sakkunnig på finansdepartementet, vd för Svenska Kabel- tv-föreningen och konsult på JKL.

Erik Kristow är i dag informationschef på Skattebetalarna. Han har en bakgrund som chef för public affairs på ABB, presschef på Eniro och politiskt sakkunnig på kulturdepartementet.

– Deliberately ska bygga på en partnermodell där företaget ägs av erfarna konsulter. Detta för att kunna växa samtidigt som företaget har en stabil grund som kan garantera hög kvalitet på arbetet, säger grundaren Johan Bobert.

Deliberately inriktar sig på företag och organisationer som verkar i branscher och sektorer i gränslanden mellan kommersiell verksamhet och politik. Med rekryteringarna blir de tre partners. Men Deliberately ska växa rejält på sikt.

– Jag siktar på att vi ska vara en av de fem största byråerna inom tio år. Med nuvarande mått handlar det om en omfattning på 50 anställda och runt 60 miljoner i omsättning, säger Johan Bobert.

Johan Boberts första position i pr-branschen var hos pr-legendaren Jerry Bergström. 1996 blev han, Theo Martins och Mikael Westmark ansvariga för att bygga upp Hill & Knowltons verksamhet i Sverige. Från början var de tre delägare och kommunikationsnätverket WPP var knapp majoritetsägare. De så småningom två delägarna hade en "earn-out-modell" och köptes ut av WPP 2003. Dessförinnan hann Johan Bobert med att vara ordförande i branschföreningen Precis.



Dela sidan: