Dela sidan:

Linus Karlssons stjärnkreatör startar eget
Commonwealth kreative chef Linus Karlsson, tidigare kreativ chef för McCanns globala konton startar ett nytt drömprojekt. Ming Utility and Entertainment Group beskrivs som ett oberoende underhållningsföretag inriktade på upplevelsedrivna idéer som kopplar samman design, teknologi och underhållning. I företaget får svensken den kreativa chefsrollen. Andra grundare i företaget är McCanns produktionschef Brian DiLorenzo som blir vd, och Tara DeVeaux som senast var på BBDO.
– Om du tittar på mycket av de kreativa jobb som har hyllats de senaste åren, så är de bästa inte gjorda av reklambyråer. De är gjorda av företag som CAA, Chipotle eller Red Bull, säger Linus Karlsson till Adage.

Aftonbladets debattchef kritiserar golfrundan
I måndags gick Navid Modiri en omtalad golfrunda med SD-ledaren Jimmy Åkesson. Aftonbladets Ehsan Fadakar debattchef ställer sig frågan vem som egentligen tjänade på mötet, i en krönika på Aftonbladet.
"Att på allvar tro att man kommer att bidra till mer förståelse bland vanliga människor genom att luncha eller golfa med ideologiskt övertygade SD-politiker visar tecken på otrolig naivitet eller extrem hybris gällande ens egen förmåga.", skriver Fadakar.

Snart mer reklam på Instagram
Inom kort kommer annonsering i flödet till Instagramanvändare även i länder utanför USA, där det redan finns. De första lsom får reklam i sina Instagram-flöden blir användarna i Kanada, Storbritannien och Australien, men fler kan tillkomma. Annonserna kommer att anpassas efter mottagarens region, det rapporterar IDG.  

Al Gore hyllar Snowden
USA:s ex-president och entreprenören gav Al Gore gav indirekt sitt stöd till läckan som avslöjade NSA:s metoder – Edward Snowden. Det hela skedde vid en intervju i samband med "Southland technology conference" i Nashville.
– Han avslöjade brott mot den amerikanska grundlagen och det är mer allvarligt än de brott som han själv begått, sade Al Gore, enligt The Guardian.  

Adam Kerjs byrå inleder samarbete med Mashable
360i, den Dentsu Aegis ägda digitala byrån där svenske Adam Kerj är creative director har bland annat legat bakom Oreos uppmärksammade kampanjer och utsågs till årets digitala byrå av AdAge förra året. Nu annonserar byrån ett man inleder ett strategiskt samarbete med en populära sajten Mashable, rapporterar Campaign



Dela sidan: