Dela sidan:

Med det digitala kommunikationsansvaret på Telenor kommer Christian Westelindh även att ha uppdrag utanför projektledarrollen, främst inom det digitala området.

– Jag tror på att hämta stark kompetens från kundssidan. Jag tycker dessutom att Telenor varit starka i sin digitala marknadsföring, säger DDB Stockholms vd David Sandström till Resumé.

Vad får dig att gå över till byråsidan?
– I mitt fall handlar det mycket om att realisera en dröm. Jag drivs av att göra kommunikation som verkligen engagerar, där goda idéer får vara centrala och där resultat handlar lika mycket om säljsiffror som varumärke. DDB har några av landets vassaste kreatörer, högt i tak och oerhört karismatiska chefer. Till det några av Sveriges största kunder och en ambition om att alltid våga utmana. Med andra ord, alla förutsättningar jag kan önska mig för att verkligen få leva ut drömmen, säger Christan Westelindh till Resumé.

Frida Siversen Ljung represtenterade Sverige i printkategorin under Young Lions. Nu lämnar hon TBWA för att bli copywriter på DDB Stockholm.
– Frida Siversen Ljung har jag haft ögonen på länge. Hon har redan en tydlig plats på byrån, säger David Sandström.

– Frida var praktikant hos oss på DDB för ett par år sedan och sedan dess har vi legat och lurat i vassen för att kunna hugga vid rätt tillfälle, vilket var nu. Frida är, förutom att hon är en väldigt duktig kreatör, även en rolig och bra person som kommer tillföra en massa på de flesta områden, säger Olle Langseth copywriter och partner på DDB till Resumé.



Dela sidan: