Dela sidan:

Svenska Dagbladet rapporterar att Fritidsresor slog försäljningsrekord nyligen med två sålda resor per minut och 30 procent fler bokade resor än under samma vecka förra året.

Ving och Apollo har också ökat sin försäljning med drygt 30 procent sedan midsommar.

- Midsommarhelgen är kanske vår allra viktigaste väderhelg under hela året. Är vädret dåligt då är det många som inte chansar på att stanna hemma i Sverige hela semestern, säger Kajsa Moström, Apollos informationschef till Svenska Dagbladet.

Apollo har tagit det här med dåligt väder ett steg längre och låter annonser i mobilen styras av om det regnar och/eller är molnigt.

Upplägget innebär att Sverige delas in i ett rutnät som består av longituder och latituder, där varje ruta motsvarar en yta som är ungefär lika stor som Gotland, enligt Svenska Dagbladet.

Informationen om det lokala vädret uppdateras var fjärde timme och annonserna styrs utifrån det.

Widespace ligger bakom tjänsten.

Bolagets försäljningschef uppger att man har tre kunder inom resebranschen i Sverige och även ligger i förhandlingar med flera stora resebolag i Europa.



Dela sidan: