BBC hade bett de tävlande om att skapa en ny plattform som gör att globala nyheter blir en mer global upplevelse.

Här gick uppgiften ut på att göra att så att mottagarna kan bidra till nyheterna och skapa sin egen nyhetsupplevelse.

Här vann ett Berghs-team bestående av Mickel Yu, Mikael Hörnaeus, Sebastian Nordström, Urban Wirdheim och just Tove Andersson.

Lösningen blev "BBC Whisper", som bland annat innebär att vem som helst kan ringa in eller texta sin nyhet på eget språk genom Whispers telefonnummer. Nyheten kan sedan laddas upp till en krypterad webbplats och därefter gör modern teknologi att den kan översättas till vilket språk som helst och också bli en global nyhet för vem som helst.
Tove Andersson i teamet utförde uppenbarligen arbetsuppgiften så väl att hon har även utsetts till att få delta i WPP:s bootcamp ´"New Blood Academy" i London 7-18 juli.

WPP:s utmaning byggde att på den tidigare amerikanska vicepresidenten Al Gores mål att skapa något som gör att människor erkänner klimatförändringarna som ett problem och som också gör att man agerar.
Här vann ett annat Berghs-team med sitt upplägg "Do Zero for Climate Change" - Afshin Piran, Fabian Lakander, Linda Kraft, Pia Hansson Näslund och Sebastian Sandberg

Kampanjen "Do zero for climate change" handlade om att man egentligen bara behöver noll grader Fahrenheit (-18 grader Celcius) för att bevara mat och glass.

Här skulle man uppmuntra befolkningen i världen att anpassa temperaturen i sina frysar till just -18 grader Celcius.

Det här går att åstadkomma genom att ändra designen på glasslådor samt att ha en termoter kopplat till glassboxen.

Detta resulterar i sin tur i en mer smakfull glass, lägre elräkningar och att man ändrar sitt miljömässiga beteende och på så sätt bidrar till minskade klimateffekter i världen.