Dela sidan:

– Jag är mycket glad att Olle kommer in i vårt ledningsteam. Den erfarenhet, det kunnande och nätverk som Olle tar med sig blir ett viktigt bidrag i Coops arbete framåt, säger Sonat Burman-Olsson, vd för Coop Sverige i en kommentar.

Olle Axelsson har jobbat med kommunikationsfrågor i drygt 30 år, varav 20 inom bilindustrin för bolag som Volvo och SAAB – han var bland annat ansvarig för kommunikationsstrategierna vid affären mellan Ford och Geely.

Han skapade också en global pr-organisation på Volvo.

Nu väntar en ny utmaning inom dagligvarubranschen.
–Hållbarhetsfrågorna är idag också en nyckelfaktor för framgång och här har Coop en mycket stark ställning som jag tror går att utveckla ytterligare, inte minst ur ett kommunikativt perspektiv. Det är ingen tvekan om att Coop har en intressant resa framöver, säger Olle Axelsson i en kommentar.

Han tillträder sin nya tjänst i höst.



Dela sidan: