Dela sidan:

Joachim Alvarez var tidigt ute att jobba med mobil marknadsföring. Han startade Splashi redan år 2004.

- Jag var övertygade om att mobilen skulle bli något spännande i framtiden och jag hade rätt, säger han.

Han hävdar att det varje dags säljs åtta gånger fler mobiltelefoner än det finns barn i världen och att man enbart i Sverige har 22 miljoner abonnemang idag, enligt Post- och Telestyrelsen, PTS.

Han sålde bolaget till Bonnier och sedan köpte Kuponginlösen Mobil företetag den 1 november förra året.

Sedan dess har det varit en nattsvart tillvaro för Joachim Alvarez, enligt honom själv.

Han får heller inte lämna bolaget förrän efter tre månader:
- Jag hoppar av i ren jävla besvikelse, men de vill inte släppa mig ännu. Jag tycker att det är konstigt, säger Joachim Alvarez.

Han tänker fortsätta jobba med mobil marknadsföring inom olika områden, men har inte klart med något nytt ännu.

- Jag är övertygad om att det mest ännu inte är gjort inom mobilbranschen. Som entreprenör har man många idéer, men alldeles för lite tid, säger Joachim Alvarez.

Företaget har idag över 250 partners och uppemot 600 kunder, enligt Joachim Alvarez.

Kuponginlösens vd, Pontus Ellefsson, uppger att han inte vill kommentera personalärenden till journalister.



Dela sidan: