Dela sidan:

John-John Skoog och mexikanske copywritern Fabio Montero tog examen vid Miami Ad School i Hamburg 2012. Efter utbildningen tackade de ja till ett erbjudande att jobba som kreatörsduo på Grey i Düsseldorf.

För sex månader sedan lämnade duon Grey för Ogilvy & Mather i Singapore och under Cannes Lions tidigare i somras tog man hem två Lejon för den nya byrån. Ett silver i utomhuskategorin med en kampanj för Philips och ett brons i film för Unilever.

– Ogilvy erbjöd oss ett intressant uppdrag på Singapore kontoret, och möjligheten att få arbeta på den asiatiska marknaden med kunder såsom Unilever, Google och Philips, var förstås väldigt lockande för oss båda, och förmodligen det som avgjorde det hela.

Hur skiljer sig byråkulturen i Singapore från den i Tyskland och i Sverige?
– Den skiljer sig lite, jag tror att det först och främst har med storleken på byrån och deras kunder att göra. Ogilvy kulturen har överraskat oss båda två väldigt positivt eftersom att vi får chansen att jobba tillsammans med andra Ogilvy kontor runt om i världen.

Hur skiljer sig kraven och arbetssätten för en ung kreatör i Singapore jämfört med Tyskland?
– Kraven och förutsättningarna är relativt lika, det som skiljer sig åt för vår del är att vi numera bär ett större ansvar än vi gjorde på tidigare byråer. Arbetsättet är nästan identiskt för vår del, vi fokuserar mestadels på att komma fram med relevanta reklam-idéer som fungerar.

Vilka jobb är du personligen mest stolt över?
– Man är ju aldrig bättre än sina senaste projekt så det skulle väl i såf all vara vår senaste reklam för Unilever, men jag tror att det jag personligen är mest stolt över är att vi nyligen vann BMW Asien. Något vi jobbade extremt mycket för så det ska bli extra kul att få vara med och lansera BMW's nya miljö-vänliga serie på den asiatiska marknaden.



Dela sidan: