Dela sidan:

Casinosajten LeoVegas reklamfilm rullar sedan några veckor tillbaka på Youtube, MTG och SBS nätverk samt på Aftonbladet. Filmen har tydliga likheter med Kings reklamsåpa från ICA, med undantaget att Hans Mosessons karaktär "ICA-Stig" har ersatts av LeoVegas ambassadör Frank Andersson.

– Anledningen till att vi gjorde reklamen var ICAs grepp när de gjorde parodi på ett annat spelbolag (Bet365 reds. anm.). Då skyndade vi oss att göra en parodi på ICA eftersom de aldrig råkar ut för det och de är en av landets största reklamköpare precis som vi, säger LeoVegas Sverigechef Niklas Andersson till Resumé.

Niklas Andersson, som tidigare varit arbetat med medieförsäljning på MTG och Aftonbladet, tog över som Sverigechef för casinosajten under våren. På kort tid har LeoVegas blivit en av landets största annonsörer och syftet med de nya reklamfilmerna är att stärka varumärket LeoVegas på den svenska marknaden.

– Frank Andersson är otroligt bra att jobba med i dessa sammanhang och det är väldigt roligt för oss att ha honom som ambassadör för LeoVegas. Vi kommer fortsätta att göra filmer med Frank Andersson under hösten och vi spelar in nya redan nästa vecka - Dock blir det inga fler som har med ICA att göra.

Reklamen är framtagen av Johan Elsner och bakom idén står LeoVegas .



Dela sidan: