Dela sidan:

I dag presenterade Moderaterna sin kampanj inför valet. Förutom den nya vallåten visade partisekreteraren Kent Persson och kommunikations- och analyschefen Per Nilsson också upp partiets affischer. På pressträffen berättade de att huvudfrågan kommer att bli sysselsättningen.

– Vi vill med våra affischer sätta fokus på valets viktigaste fråga. Det handlar om jobben, jobben och jobben. Väljarna ska känna sig trygga med vårt om att 350 000 fler ska ha ett arbete år 2020 och att vi håller vad vi lovar. Vi kommer alltid att prioritera jobben och ser fram emot en valrörelse där väljarna får ta ställning för fler jobb eller en rödgrön bidragspolitik, säger Kent Persson i en kommentar.

Men en av affischerna handlar om skolan. "Mindre klasser. Mer kunskap" lyder budskapet, vilket är nära nog exakt samma som rivalerna Socialdemokraterna använder sig av i sitt manifest för skolan.

Bodil Sidén, pressekreterare på Moderaterna, avfärdar dock misstankarna om att det skulle vara en budskapsstöld.

– Vi hade en kampanj i våras som hette "Mer kunskap". Och mindre klasser kommer vi att köra stenhårt på. Det är något som är viktigt för oss och vi genomför det i praktiken, medan S bara snackar om det, säger hon.

Resumé rapporterade tidigare i år om att de båda partierna anklagade varandra för att ha knyckt budskapet "Alla behövs"



Dela sidan: