Dela sidan:

Utomhusenheterna är framtagna av KD:s reklambyrå Falck & Co. Äldreomsorgen, jämställdhet, skolan, förskolan, jobben och vården är de valfrågor som får utrymme på partiets affischer.

Affischerna hänvisar till kampanjsajten sevadvimenar.se. På sajten som öppnas i helgen utvecklar KD:s partiledare Göran Hägglund budskapen på valaffischerna i sex selfie-filmer, omkring 45 sekunder långa.

– Vi har försökt koka ihop det digitala med det fysiska. Men varje enhet ska kunna stå för sig. Göran Hägglund är en person som är väldigt aktiv på sociala medier och därför fördjupar vi kampanj budskapen genom selfie-filmer, säger partiets kommunikationschef Mia Widell till Resumé.

I annonsen som förklarar partiets jämställdhetspolitik har KD valt copytexten "Jämställdhet – ingen tvångskvotering" och hänvisar till föräldraförsäkringen.

– Här vi vara extra tydliga. Vissa belackare hävdar att vi inte är för jämställdhet. Samtidigt vet vi att majoriteten av befolkningen själva vill bestämma över sin föräldraförsäkring, säger Mia Widell.

Partiets valfilm som kommer att fokusera på familjen och dess livspussel har premiär om två veckor i TV4.



Dela sidan: