Dela sidan:

Designbyrån Bold, som ingår i nätverket NOA, vann två priser för sin nya identitet för Historiska Muséet; en för logotypen och en för den visuella identiteten och två priser för The Shirt Factory varav en för logotypen och en för den visuella identiteten.

Förutom detta kammade byrån även hem ett pris i förpackningskategorin för Åbro Original. The Red Dot Award arrangeras av Design Zentrum Nordrhein Westfalen som är Europas älsta designinstitutionen. Tävlingen är en av de största och mest respekterade designtävlingarna i världen.

2014 skickades mer än 7000 bidrag in som bedömdes på plats av den internationella juryn bestående av tunga namn inom området design. The Red Dot Award har delats ut sedan 1955 vilket gör det till en av världens äldsta designtävlingar och utmärkelsen har blivit en internationellt erkänd kvalitetsstämpel för de bidrag som belönas.

– Det känns fantastiskt roligt och hedrande att få hela fem utmärkelser på ett år i en så prestigefull tävling som Red Dot, säger Bolds grundare och cd Oskar Lübeck.

Priserna delas ut i kategorierna Produktdesign, Design Concept och Communication Design.  

– Bold har tilldelats hela fem vinster i Red Dot Award Communication Design 2014. Sedan Red Dot Award började delas ut har ingen kommunikationsbyrå från Sverige någonsin varit mer framgångsrik, säger Jennifer Bürling, projektledare på Red Dot .  



Dela sidan: