Dela sidan:

Klassiska bågar ackompanjeras av klassiska schlagers. Filmerna bygger på klassiska, svenska låttexter som fått en nytolkning med hjälp av Synsams reklammanér.

Dramatenskådisen Per Mattsson är speaker – han reciterar såväl ”Diggiloo Diggiley” som” Det börjar verka kärlek banne mej” i ett par av höstens filmer.

– Just nu ser vi hur glasögondesign är inne i en fas där man tar klassiska former som pilotbågar och wayfarers men tillför nya detaljer, material och färger, säger Peter Herte, marknadschef för Synsam i Sverige.

Johannes Ivarsson, copywriter på TBWA:

– ”Klassiker i ny tappning” kändes mitt i prick både vad gäller höstens stora glasögontrend och som tema för de nya reklamfilmerna. Jag tycker att vi åter igen har hittat en väldigt fin lösning där stil och mode möter humor.

TBWA är reklambyrå och B-Reel, med Johan Perjus som regissör, har producerat filmerna.

Mediabyrå är Starcom.



Dela sidan: