Dela sidan:

Den rikstäckande utomhuskampanjen som går upp på måndag ska belysa Socialdemokraternas tre viktigaste valfrågor – jobb, skola och välfärd.

– Vi vill byta valaffischer för att komma ut med ett helt nytt bildspråk. De nya affischerna ska signalera den energi som socialdemokraterna har att förändra och förbättra Sverige, säger Jan Larsson, valledare för Socialdemokraterna, till Resumé.

Vad är viktigast för er att få fram?

– Vi vill visa att vi är framtidsorienterade. Blickarna från personerna på affischerna ska möta och se den som går förbi. Vi vill få fram att vi brinner för att förbättra Sverige. Det ska synas i bilderna och i texten.

 Hur stor betydelse tror ni att den här sista kampanjen kommer ha?

– Det är svårt att säga . Tillsammans ingår varje enskild del av våra olika reklamkampanjer i vad man kan kalla för ett kommunikationskretslopp. Vi hoppas kunna förmedla en modern framtidskänsla med de nya affischerna. Vi vill visa att vi menar allvar med våra vallöften. 



Dela sidan: