Dela sidan:

- En artikel på The Local kan nå hundratusentals människor i Sverige och runt om i världen. Vi vet hur man skapar en viral nyhet och vill dela den kunskapen med våra kunder, säger David Landes, som blir Head of Commercial Content.

Han har tjuvstartat under tre månader för att prova tjänsten, men övergår nu till en fast tjänst.

David Landes har varit chefredaktör på The Locals Sverige-redaktion under fyra år – läsekretsen består av "internationellt sinnade människor som talar engelska och rör sig fritt över gränserna inom Europa".

- Om annonsörernas budskap ska nå fram så måste innehållet underhålla, stimulera och provocera läsarna. De måste vilja dela det med sina kompisar. Våra läsare är globala medborgare och är mycket mottagliga för nya budskap och varumärken, säger David Landes i en kommentar.

The Local har arbetat med sponsrat innehåll strax efter den skapades för tio år sedan.

- Man kan se det som att vi har en in- house kommunikationsbyrå. Det är väldigt spännande att kunna få använda Davids kunskap på detta sätt, säger Paul Rapacioli, vd för The Local Europe AB i en kommentar.

The Local ges ut i nio europeiska länder.



Dela sidan: