- Det är som att man tror att man går in i en valstuga som är målad  i Moderaternas färg och när man väl är inne upptäcker man att man befinner sig i Socialdemokraternas valstuga, säger Martin Hugosson.

Han hävdar att det är kutym i branschen att inte köpa konkurrenters sökord, vilket alltså det mesta tyder på att Socialdemokraterna har gjort i det här fallet.
- Det kanske sker mellan Viagra-konkurrenter, men det är en fallande skala, säger Martin Hugosson.

Han jobbar med Moderaterna som kund och känner sig mäkta irriterad över att Socialdemokraterna gör på det här viset.

Martin Hugosson tycker visserligen att det är riktigt illa i sig att Socialdemokraterna köper andra partiers sökord, men anklagar också partiet för att ha skapat fejkade annonser där man tror sig klicka på ett annat partis annons, men ändå hamnar hos www.socialdemokraterna.se.

En av annonserna hade rubriken Moderaterna – nu är det dags för förändring.

Martin Hugosson uppger att de fejkade annonserna verkar ha försvunnit under gårdagskvällen.

- Det är osnyggt och det kanske partiet själv insåg eftersom annonserna numera verkar vara utbytta, säger Martin Hugosson.

Resumé har sökt Socialdemokraternas presschef Odd Guteland.