Dela sidan:

"If you believe there´s nothing. Absolutely nothing you can´t do. Join us."

Det är budskapet i Nikes nya Justdoit-kampanj för att förena kvinnor i Europa att nå sina mål.

Nike menar att en ny generation av kvinnor håller på att växa fram. Dessa stiger upp tidigt på morgonen och springer både snabbare och längre för att bli så bra man bara kan.

Nike inledde första halvåret med We own the night för att utmana kvinnor att uppleva träning utöver det vanliga.

Nu kör man igång en Justdoit-kampanj med framstående atleter som Marlou van Rhijn och popduon Icona Pop.

Nike menar att Icona Pop förkroppsligar epitetet "Just do it" genom att man både är orädda och rebelliska.

"Oavsett om de står på scen eller tränar i gymmet, missar Icona Pop aldrig en chans att leva efter "Just Do It"-andan från löparklubb till nattklubb.", skriver Nike i en kommentar.

Nike ska även anordna en Nike Training Club, NTC, och Nike Running-utmaningar för att skapa verklighet av "Just Do It" på ett innovativt sätt.

Här man kan läsa mer om initiativet.



Dela sidan: