Dela sidan:

– Vi är jätteglada och det är extra roligt att det är tioårsjubileum för Idol i Sverige. Nu ska vi se till att göra årets event till en unik TV4-upplevelse som ger sponsorer, kunder och publik något utöver det vanliga, säger Sandra Lörnell, ansvarig projektledare på PS Communication i ett pressmeddelande.

Det är femte gången som PS Communication arbetar med Idol-formatet. Nu får de ansvar för helheten av sponsoraktiveringar och hospitality. Byrån kommer inför och under programmen att samarbeta med Fremantle som är ansvariga för tv-produktionen. TV4-Gruppen och PS Communication är vana att arbeta tillsammans.

– Vi har haft flera lyckade samarbeten tillsammans med TV4 under åren, senast med Mitt Kök-restaurangen som vi turnerat med under tre somrar, säger Sandra Lörnell och fortsätter:

– På PS älskar vi att arbeta med projekt som Idol, där vi kan använda en mångfald av de kompetenser som finns hos oss. I projekt som Idol är det en klar fördel att vara en fullservicebyrå med många kompetenser under ett och samma tak.



Dela sidan: