Dela sidan:

Scandinavian Traveler ska består av alltifrån en ombordtidning och en webbplats till webb-tv, innehåll i sociala medier och nyhetsbrev

- Vi har över 100 miljoner besök på vår hemsida varje år och 80 000 människor som reser med oss varje dag. För dem vill vi erbjuda högkvalitativt innehåll som inspirerar och ger kunskap i de kanaler som är bäst för stunden, både före, under och efter resan, säger Stefan Hedelius, marknadschef på SAS i en kommentar.

Beskedet innebär också att SAS skrotar Scanorama, som görs av DG Communications.

Det nya konceptet sjösätts i stället med hjälp av OTW - lanseringen sker  i november.

- SAS resenärer får möta spännande människor inom alla branscher, som rör sig i hela världen. Den gemensamma länken i alla berättelser är resan, säger Anders Rask, vd på OTW Communication i en kommentar.

Stefan Hedelius uppger att hela satsningen ligger i linje med den nya marknadsstrategin: "We Are Travelers".

Resumé har sökt ansvariga hos DG Communications.



Dela sidan: