Dela sidan:

Kampanjen "Live test series" med bland annat Jean-Claude van Dammes "Epic Split" har blivit en enorm succé i reklamvärlden. Forsman & Bodenfors har rest världen över och hämtat upp priser i alla tävlingar de ställt upp i.

Nu bevisar de också att kampanjen har haft mycket god effekt. I den internationella kategorin stod den i en klass för sig.

"Vi kapitulerar inför den kreativa kraften som genomsyrar idé och genomförande, med enastående resultat trots en traditionell bransch. Kreativitet och produktfördelar lever i symbios genom kampanjens alla element. Ytterligare en jury går ned i en episk split för årets självklara vinnare i 100 watt: Volvo Lastvagnar AB!" lyder motiveringen.

Resultatet hittills är 170 miljoner dollar i beräknat pr-värde för kampanjen. De har räknat till 20 000 redaktionella inslag världen över, och 46 procent av lastbilsköparna uppgav i en undersökning att de sannolikt kommer överväga en Volvo vid nästa köp.

75-wattaren i Internationellt går till House of Radon/Seventy Agency och At Night Management för "Avicii x You". 50-watt vinnare Volontaire med "Be a man" för Kommunal.

Här är hela live test-serien:  



Dela sidan: