Dela sidan:

Kampanjfilmen för Svensk Fastighetsförmedling bygger på ett experiment där de potentiella köparna fått bära eye tracking-glasögonen ”Tobii Technology”. Med experimentet vill fastighetsförmedlingen ta reda på vad det är en potentiell köpare egentligen kollar på under en visning. 

Visningskollen är den första kampanjen för kommunikationskonceptet ”Koll på läget” som Acne Advertisning ligger bakom. 

-Att ha koll på läget handlar först och främst om kunskap. Och eftersom läget hela tiden förändras måste vi ständigt utforska vår roll som mäklare, säger Katarina Hedegaard-Friis, ansvarig för digitala kanaler på Svensk Fastighetsförmedling, i ett pressmeddelande. 

I kampanjfilmen fick fyra olika köpare, ett barn och en hund bära eye tracking-glasögon under en visning. Genom glasögonen registrerades och filmades exakt vad de kollade på, hur länge och i vilken ordning.

-Även om känslan i experimentet är väldigt teknisk, så är människorna – köparna – de som är i fokus. När tekniken kan bidra till att utveckla mänskliga relationer, det är då det blir intressant, säger Erik Bergqvist, CD på Acne Advertising, i ett pressmeddelande.  

Arbetsgrupp: 
Kund: Svensk Fastighetsförmedling
Katarina Hedegaard-Friis, ansvarig digitala kanaler
Marie Wiklund, webbredaktör

Byrå: Acne Advertising

Filmare: Erik Undéhn
Ljud: Markus Gieselmann
Fotoagent: Anna Carlsson, Sylvie
Grading: Erik Fhölenhag
Musik: Johan Harrysson, Nalle Karlsson, BlameUs



Dela sidan: