Dela sidan:

Att kolla film på datorn eller svara på sms blir svårt samtidigt som man kör bil. Det vill SJ visa i de nya filmerna som har tagits fram av reklambyrån TBWA. Kampanjen kommer att gå brett i tv, annonser och digitalt.

– Det var viktigt för oss att lyfta konkreta fördelar, men SJ är ju så klart mer och större än sakerna vi lyfter i reklamen. Det är ju trots allt ett företag som varje dag tar hand om och har kontakt med runt 100 000 resenärer. Vi har försökt hitta en tonalitet som känns varm och rolig och som förhoppningsvis kan passa SJ, säger Per Olholt, ansvarig projektledare på TBWA i ett pressmeddelande.

Filmerna är producerade av B-Reel med regissör Jens Sjögren i spetsen. Arbetsgrupp på TBWA: Per Olholt, Ylva Windolf, Kalle Widgren, Håkan Engler, Alexander Fredlund, Johannes Ivarsson och Christian Styffe. Maria Höglund är marknadschef på SJ.



Dela sidan: