Dela sidan:

– Strategi, kommunikation och konceptutveckling blir huvudfokus för oss båda med det nystartade bolaget, meddelar Joel Borg och Niklas Lundell.

Deras nya byrå har en serie uppdrag med sig redan från start – bland annat från Luger, Way Out West, Stockholm Music & Arts, Spendrups, BVD, Forsman & Bodenfors och Telegram.

Vad ska byrån heta?
– Moderbolaget kommer vara Borg & Lundell. Vi kommer att agera och kreera under olika varumärken. Vi utgår från oss och dem vi jobbar kring.

Varför gör ni detta?
– Det är dags att packa om resväskan och påbörja en ny resa i andra kläder. Nio år är en lång tid och det har varit oerhört lärorikt och roliga år. Vi har med oss en ofantligt massa erfarenheter från Luger och Way Out West. Superroliga priser och utmärkelser men kanske framförallt fina vänner och minnen.

Hur nöjda är ni med ert jobb med Way Out West?
– Det har varit en fantastisk resa. Vi har lyckats hålla varumärket spännande och intressant i både med och motvind, och även hela tiden stått på tårna och drivit utvecklingen av festivalen till att bli en av världens bästa. Det är en relevant, trovärdig, svinkul och bra festival. Och det är viktigt att poängtera, alla som deltagit i Way Out West senaste 8 åren är medskapare till allt detta. Artister, funktionärer, personal, partners och alla besökare.

Vad har ni för mål med nya verksamheten? Hur stora ska ni bli?
– Storleken är inte viktig. Men det är klart att vi direkt kommer hoppa in på en högre nivå. Fördelen är att vi har många år i ryggen där vi både jobbat med stora och små projekt och vårdat och jobbat med stora som små varumärken och artister plus byggt egna vafumärken och projekt från ax till limpa.

– Vi kommer också fortsätta att jobba med Luger men också nya partners. Plus att idén är att kunna utveckla nya egna spännande koncept och plattformar. 2015 är i fokus först såklart, med långsiktighet som ledmotto.



Dela sidan: