Dela sidan:

Sime har fyra summits utöver själva huvudkonferensen  – Retail på Gröna Lund, HR på Hasselbacken, Social Impact även det på Hasselbacken och Women in Tech vid Cirkus.

– Man kan väl säga att Sime har breddat sig. Tanken är att ta talarna i stan och para ihop dessa med sociala entreprenörer, säger Ola Ahlvarsson.

Absolut Vodkas vd Paul Duffy tillhör en av huvudtalarna, men det gör även Bonniers koncernchef Tomas Franzén.

Men det är bara en liten del av Simes utbud såklart.

– Sime erbjuder alltifrån bodyhacking och rymdturism till information om marknadsföringsverktyg som du kan börja använda redan på måndag, säger Ola Ahlvarsson.

Spaceport Sweden från Kiruna ska också berätta om hur olika industrier ser på hur man kan utveckla affärer i rymden och Lexbase går ut med sin historia om hur man mordhotades och tvingades gå under jorden.

Nespresso informerar också om hur han gick från att sälja kaffe till att leverera en livsstil.

Varför slår ni rekord i år egentligen?
– Det handlar det om att vi har en stark agenda, dels att hela grupper från verksamheter som exempelvis Axel Johnson-koncernen är där för att få kunskap om hur man skapar framtidens lösningar. Vi ser helt enkelt att digitalt har hamnat högre upp på agendan hos alla, säger Ola Ahlvarsson.



Dela sidan: