Dela sidan:

Avtalet löper under två år och omfattar initialt Dalarna (Falun & Avesta), Sundsvall, Hälsingland och Gävle.

– Mittmedia behöver ha en kostnadseffektiv distribution som samtidigt passar gratistidningarnas strategi, därför har vi valt att teckna ett ramavtal med SDR, säger Tony Bergström, försäljningschef på Mittmedia i en kommentar.

Mittmedia består idag av alltifrån 10 nyhetssajter och 19 morgontidningar till appar, e-tidningar och just gratistidningar.

Svensk Direktreklam, SDR, uppger att det är första gången som en större tidningskoncern väljer att distribuera sina gratistidningar på helgen - utöver SDR-koncernens egna DirektPress-tidningar.

– Det är fantastiskt roligt att vi fått Mittmedias förtroende i denna affär. Vi hoppas att fler nu sneglar på SDR som en kostnadseffektiv och kompetent partner när det gäller distribution av gratistidningar, säger Karin Sorte, marknadschef på Svensk Direktreklam i en kommentar.

Svensk Direktreklam har nära 400 anställda fördelade på 40 franchisebolag, vilka i sin tur har 10 000 deltidsanställda utdelare knutna till sig.



Dela sidan: