Dela sidan:

För nionde året i rad korar Resumé Sveriges bästa marknadschefer. Vinnarna tas fram med hjälp av undersökningsföretaget Xtreme Nordic som kartlägger hur ett hundratal varumärken har utvecklats från hösten 2013 till hösten 2014.

I kategorin Banker vinner Johanna Lepistö, marknadschef på ICA Banken.
Byråsamarbeten: Reklambyrå: King och inhouse, Mediebyrå: IUM och Clicky, Pr: Inhouse.
Övriga nominerade: Danske Bank: Jeanette Fangel Løgstrup, GE Money Bank: Christina Rosengren, Handelsbanken: Karin Askell, Länsförsäkringar: Fanny Wallér, Nordea: Claes Tell, SEB: Viveka Hirdman-Ryrberg, Swedbank: Björn Larsson.

Bästa marknadschef i bilkategorin är Jonas Nilsson på Kia.
Byråsamarbeten: Reklambyrå: Isobar, Mediebyrå: Bizkit/Wisely, Pr: Inhouse
Övriga nominerade: Audi: Nils Simonsson, BMW: Tina Jarlerud, Citroën: Henrik Zielfelt, Honda: Elisabeth Levinsohn, Hyundai: Roland Bägén, Mazda: Per Zachrisson, Mercedes: Victoria Heindorff-Meuller, Mitsubishi: Daniel Widigs, Opel: Martin Jonsson, Renault: Lars Höglin, SEAT: Sanna Strömbäck, Toyota: Jan Casserlöv, Volkswagen: Annika Stenlund, Volvo: Åsa Borg

Bland optikerkedjorna är det Thomas Kusoffsky på Smarteyes som har lyckats bäst under året som gått.
Byråsamarbeten: Reklam- & pr-byrå: Frankenstein Studio och Dragster Kommunikation Mediebyrå: Scream.
Övriga nominerade: Direkt Optik Lars Eliason, Lensway Daniel Norén, Specsavers Marita Bertilson.



Dela sidan: