Dela sidan:

Öltillverkaren Newcastle har en årlig mediebudget som endast motsvarar hälften av prislappen på 4 miljoner dollar för en 30-sekundersreklam i SuperBowl, enligt Adweek.

Droga5 och Newcastle har gjort en grej av detta med kampanjen "If We Made It."

Kampanjen innehöll över 12 videoklipp med alltifrån melodramatiska teasers till galna storyboards, snopna fokusgrupper och fräckheter kring Super Bowl-reklam från andra varumärken, skriver man. Allt med en röd tråd om att Newcastle inte har råd med Superbowl-reklam.

Adweek utser den nu till årets bästa kampanj:
"Ambitiös och smart, If We Made It" här kan man skapa sig en bild av hur otroligt episkt och löjlig förträfflig reklamen hade blivit om öltillverkaren verkligen hade skapat en Superbowl-reklam", skriver Adweek.

Anna Kendrick är mest känd för rollen som Jessica Stanley i Twilight, men har spelat i ett antal filmer och tv-serier.



Dela sidan: