Dela sidan:

Volvo har redan filmat ishockeylegendaren Börje Samling i hans födelsestad Kiruna och Emma Green i hennes uppväxtmiljö Göteborg.

Resumé kan nu berätta att teamet nådde Stockholm igår och närmare bestämt Tantolunden – man hade satt upp stora dimmaskiner, strålkastare och hade castas kids som sprang omkring med huvor över sig.

Volvos marknadschef Per Carleö vill inte berätta om vilken svensk stjärna som spelas in förutom att det handlar om någon som jobbar med musik.

Men varför befann ni er på konstgräs. Jag trodde att det hade något att göra med fotboll?
– Det är bara en av flera scener, säger Per Carleö.

Bakgrunden är att de enorma framgångarna med Zlatan-filmen "Made by Sweden" av Forsman & Bodenfors har skapat mersmak:

–  Det här en uppföljare på Zlatan-kampanjen. Det handlar om att hylla Sverige, säger Per Carleö.

Han räknar med att den nya Volvo-kampanjen går upp strax efter årsskiftet.

Han berättar också att han träffade Zlatan häromdagen i Paris och att man verkligen och att man gärna kan tänka sig att jobba ihop igen.

– Volvo och Zlatan gillar varandra som varumärke, säger Per Carleö.

I Made by Sweden säger Zlatan "Jag vill leva, jag vill dö i Sverige." Men han bor ju i Paris?
– Jo, haha, men han vill väl bo i Sverige egentligen, säger Per Carleö.



Dela sidan: