Dela sidan:

"För mig är det stort att starta ett bolag inom sport tillsammans med Dressmann. Deras företagskultur och vinnarmentalitet matchar mig perfekt, att de dessutom är ett företag för folket gjorde valet av partner enkelt för mig".

Så lät kommentaren från Zlatan i pressreleasen.

Har Zlatan verkligen sagt det här? Han är väl mer känd för onliners och liknande?
– Ja, det är hans egna ord, säger Knut Vidar Nilsen, som är marknadsdirektör på Dressmann.

Men det är inte så han brukar uttrycka sig i media precis?
– Nej, men det är han som säger det. Zlatan är otroligt kompetent och vi matchar varandras värderingar, säger Knut Vidar Nilsen.

Han uppger att man inte ska tolka avtalet med Zlatan som reklamsamarbete, utan att det handlar om att utveckla ett varumärke – inget annat.

Dressmann har heller ingen byrå eller liknande inkopplad, utan sköter det hela inhouse.

Zlatan talar i F&B-reklamen för Volvo "Made by Sweden"om hur mycket han gillar Sverige och att han vill leva och dö där. Han lever i Paris och nu startar han ett samarbete med ett norskt bolag?
- Det får väl egentligen Zlatan själv tala om, men han har valt oss för att vi är stora i Sverige, säger Knut Vidar Nilsen.

Han uppger att Dressmanna har cirka 220 butiker i Sverige – företaget har två kedjor: Dressmann och Dressmann XL – och det är 50 procent mer butiker än i Norge.

Knut Vidar Nilsen är ytterst fåordig när det gäller detaljer om det nya bolaget – han vill inte berätta vad sportmärket ska heta, när det kommer och hur många som ska jobba i det nya bolaget.

Han vill heller inte gå in på målsättningarna med detsamma.

– Dressmann ser det som en fantastisk möjlighet att få jobba med Zlatan. Vi är en butikskedja för folket och han är också genuint intresserad av att nå ut till folket, säger Knut Vidar Nilsen.



Dela sidan: