Dela sidan:

Mars har fram tills nu låtit åtta byråer hantera medieplaneringen, där Starcom hanterar den stora merparten av arbetet.

Mars globala medieinvesteringar beräknas till 1,7 miljarder dollar, enligt Adweek

Godisjätten lade 677 miljoner dollar i USA enbart under förra året och 431 miljoner dollar under den första halvan av 2014, enligt Kantar Media.

En talesperson för Mars ger följande kommentar:
"Med den konstanta förändringen i medielandskapet gör den här modellen att vi kan samarbeta bättre över vår globala verksamhet genom att driva effekt, effektivitet och koordination i vår medieplanering."

Den här är den andra stora förlusten för Starcom på kort tid.

Starcom tappade Anheuser-Busch Inbev i oktober och det här året har MedieCom även tagit över viktiga verksamheter som Coca-Cola och Procter & Gambles digitala medieaffär i bland annat Latinamerika och Karibien, enligt Adweek.

Starcom har haft Mars-uppdraget sedan 2010.



Dela sidan: