Dela sidan:

Som vinnare får Georgios Karpathakis en reklamkampanj i TV3, Viasat, Viaplay och MTG Radio. För att få mer resurser att ge stöd åt barn med ADHD.

– Jag är så otroligt tacksam gentemot alla som har röstat på oss och hjälpt Underbara ADHD att vinna det här fantastiska priset! Tack och åter tack. För oss innebär det en ovärderlig möjlighet att sprida våra budskap till en bredare publik och hjälpa ännu fler adhd-diagnosticerade och deras anhöriga att se, men också dra nytta av, det positiva med diagnosen, säger Georgios Karpathakis, Årets Game Changer i ett pressmeddelande.

Han jobbade tidigare som pr-konsult på Cohn & Wolfe, men beslutade sig för att satsa heltid på att arbeta med sin organisation underbara ADHD för att stärka barn med ADHD-diagnos  

– Förhoppningsvis resulterar det i att fler företag får upp ögonen för Underbara ADHD och vill bidra till att utveckla vår verksamhet ytterligare. Jag övertygad om att många med ADHD hade kunnat bli företagsledare istället för att hamna snett i samhället. Tack vare det här priset får vi möjlighet att visa det för, så gott som, hela Sverige – att ADHD kan vara en superkraft om man får rätt förutsättningar och verktyg för att hantera diagnosen.

Tävlingen Game Changers genomförs i år för första gången i samarbete mellan MTG och Reach for Change. Syftet  är att lyfta fram och stödja personer som bidrar till att göra världen bättre för barn.

Tävlingen genomförs parallellt i nio länder runtom i världen; Bulgarien, Danmark, Ghana, Estland, Lettland, Litauen, Ryssland, Sverige och Tanzania. Den svenska tävlingen avgjordes genom en publik omröstning där Georgios Karpathakis fick flest röster.

Övriga finalister var Rosie Linder och Jesper Engström som skapat Peppy Pals, ett spel som lär barn om EQ samt Sanna Bergendahl, grundare av Föreningen Storasyster som stöder barn som blivit sexuellt utnyttjade.



Dela sidan: