Dela sidan:

– Vi är glada att välkomna Peter Sjöö i den här rollen. Han har rätt bakgrund för uppgiften, säger Tidningschef Katrin Säfström i en kommentar.

Peter Sjöö har jobbat på Örebroar´n sedan 2008 och har dessförinnan arbetat med både försäljning och marknadsföringom Sveagruppen och Örebro-Kuriren.

Tanken är att stärka Promedias titlar i Örebro såväl intäkts- som varumärkesmässigt där hans främsta mål blir att skapa en övergripande försäljningsstrategi – arbetet sker i samarbete med NA:s försäljningsledning där Ewa-Lena Spåre är försäljningschef för NA.

– Utmaningen är att hitta en optimal strategi för prenumererad och gratis print samt digitala kanaler, för att skapa högre effekt för våra kunder. Varumärkesfrågor står också högt på agendan, säger Peter Sjöö i en kommentar.

Han tillträder per den 1 februari nästa år och är plats- och försäljningschef på Örebroar´n fram till dess.



Dela sidan: