Dela sidan:

Tesla Motors har på några år etablerade sig som "världens viktigaste bilmärke". Anledningen är att de har lyckats bygga elbilar som attraherar stora målgrupper, och att deras teknikutveckling ligger i framkant. 

I Norge och Danmark har Tesla nått stora försäljningsframgångar, men på svenska vägar är bilmärket fortfarande en udda syn. Nu hoppas de på en förändring.

Med start i dag och en månad framåt befinner sig Tesla i de svenska fjällen för att marknadsföra modellen S.
– Den svenska marknaden är oerhört viktig för Tesla och öppningen av vår butik i Stockholm och Göteborg i april visar vår övertygelse att den svenska konsumenten är redo att köra mer miljövänligt, säger Peter Bardenfleth-Hansen, nordisk chef för Tesla Motors i ett pressmeddelande.

Till sin hjälp har de tagit PS Communication.
– Tesla är ett extremt spännande varumärke med en produkt helt rätt i tiden, vi är både glada och stolta över att få möjligheten att arbeta tillsammans, kommenterar Mikael Byhlin, kundansvarig och head of event marketing på PS. 



Dela sidan: