Dela sidan:

Det är reklambyrån Futurniture som ligger bakom kampanjen "Gör ett elektriskt rens" för Batteriåtervinningen. Förutom affischer i kollektivtrafiken anordnas en loppis där säljare kan bli av med elektronik som de inte längre använder.

– De allra flesta tycker att det är bra med återvinning, men vi är många som inte har koll på alla gamla batterier och elprylar hemma. Att göra ett elektriskt rens är en handling som man kan prata om. Att göra ett rens i garderoben känner många till. Nu tar vi det ett steg vidare, säger Jenny Gromark Wennberg, copywriter på Futurniture i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare: Micaela Westberg, kommunikationsansvarig Batteriåtervinningen
Katarina Hjertonsson, projektledare
Johan Kinnman, produktionsledare
Fredrik Nilsson, Art Director
Jenny Gromark Wennberg, copywriter
Cecilia Wirséen, Digital PR manager
Daniel Stormdal, redaktör sociala media
Lisa Eriksson, digital pr-konsult
Andreas Slättner, original
Sergio Garcia, original
Alexander Ankarberg, scenograf event
Mediebyrå: Manolito


Dela sidan: