Dela sidan:

Det är en fyra minuter lång reklamfilm som följer upp kampanjerna med Zlatan Ibrahimovic och Robyn.

– Ett otroligt roligt projekt där vi arbetat med ett flertal olika kända svenska ansikten. Mycket intensivt, med filmande på flera olika platser i Sverige samt stillbilder från Sveriges samtliga 25 landskap, säger Anders Bothén.

Filmsläppet har föregåtts av några månaders intensivt arbete.

– Vi vill lyfta fram ett vackert och lite vemodigt Sverige och de unika förhållanden vi har i vårt land. De påverkar och formar oss alla, och även Volvo när de utvecklar sina bilar. Ambitionen har även varit att visa upp skiftande bilder av Sverige och de medverkande i filmen har varit i eller i närheten av sina hem eller uppväxtmiljöer.

Filmen började sändas i tv i går. Vad har ni fått för reaktioner hittills?
– Fantastiskt positiv respons. Mycket gåshud. Väldigt roligt.

Först använde ni Zlatan, sen Robyn och nu Jason Diakité, Emma Green och Börje Salming. Varför behöver ni kändisar i filmerna?
– Det är faktiskt några till som figurerar i filmen, Carin Rodebjer, Oskar Linnros och sångerskan Amanda Bergman syns också i några av scenerna. Vi är väldigt glada att de velat vara med och göra detta kapitel i Made by Sweden-kampanjerna för Volvo. De är först och främst inte med som "kändisar" utan som svenskar med stor integritet som alla har en hel del gemensamt med varandra och med Volvo.

Kändisspåret - är det något ni kommer fortsätta med även i framtiden?
– Det får vi se.

Se filmen här: 



Dela sidan: