Dela sidan:

Den nya posten tar Linus Almqvist över efter Ulf Hermansson Samell som nu är anställd som utbildnings- och eventchef på Sveriges Annonsörer.

– En utmaning att ta tag i är alla nya digitala tekniktrender som kan bli marknadslösningar, men även leda till integritetsutmaningar för konsumenter och varumärkesutmaningar för företag. Här måste vi som arbetar med marknadsföring vara lyhörda, smarta och ligga i framkant, säger Linus Almqvist, i ett pressmeddelande.

Till vardags är han chef för kommunikation och privatinsamling på Barncancerfonden.

Verkställande utskottet består av representanter från Sveriges Annonsörers medlemsföretag. De driver och bevakar frågor utifrån ett annonsörsperspektiv.

– Med Linus som ordförande lyfter VU och kommer kunna ta sig an tuffare uppgifter. Hans erfarenhet inom kommunikation och hans okonventionella ledarskap blir en stor tillgång i vårt arbete med de nya förutsättningarna för annonsörerna, säger Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer.

Linus Almqvist tillträder på posten den 5 februari.



Dela sidan: