Dela sidan:

På söndag är det dags för Super Bowl, och som vanligt råder det reklamhysteri inför den stora finalen. Varumärkena tävlar om att göra de bästa filmerna som kommer att visas för mångmiljonpubliken.

Majoriteten av Super Bowl-filmerna har redan haft premiär, och Adage publicerar en löpande sammanställning av vilka som har gått bäst hittills. I topp på listan "mest engagerande" ligger snabbmatskedjan Carls Jr. med över fem miljoner Youtube-visningar på fem dagar. Det totala antalet sociala interaktioner om filmen beräknas till över 45 00, vilket är mer än dubbelt så högt som för tvåan Geico.

Hur kommer det sig? En fingervisning är att reklamfilmen redan har fått stort genomslag i amerikanska medier eftersom den porträtterar modellen Charlotte McKinney i minimalt med kläder. Carls Jr. har som vana att bygga sin reklam runt lättklädda kvinnor, och den här gången är syftet att marknadsföra deras nya "naturliga" burgare utan steroider, hormoner och antibiotika i köttet.

Här är filmen det snackas om: 



Dela sidan: