Dela sidan:

Efter ett intensivt 2012, där omsättningen peakade med 112 miljoner kronor, blev 2013 ett baksmällans år för Occasion Corporate Events.

Som en konsekvens av det omfattande uppdraget med Sandviks 150-års-jubileum drabbades införsäljningen av nya konton, vilket i sin tur ledde till att intäkterna störtdök till 37 miljoner. Genom kraftiga kostnadsbesparingar kunde de ändå göra en liten vinst.

Under 2014 lyckades Occasion komma tillbaka igen med besked. I fjol steg omsättningen till drygt 74 miljoner kronor, och vinsten landar på hela 7,2 miljoner. Det är därmed byråns resultatmässigt bästa år sedan starten.

– 2013 blev ett mellanår för oss efter ett mycket produktionsintensivt 2012, så vi är extra glada över att vi hunnit återhämta oss så snabbt och få in nya konton, samt utveckla de fina kundrelationer vi redan har. Även 2015 har börjat väldigt bra för oss med ett par nya konton, säger Mattias Trotzig, vd och huvudägare på Occasion, i en kommentar.

Han lyfter också fram att Occasion prisats i Årets byrå två år i rad och är nominerade i år igen.



Dela sidan: