Dela sidan:

Bakom kampanjen "Resekurage" står Prime och Sveriges länsstyrelser, tillsammans med Polisen och Childhood. I första hand är den till för att informera svenskar om att de kan gå till polisen med misstankar om sexuell exploatering utomlands. En undersökning som gjordes i oktober 2014 visade att enbart en av tio svenskar vet hur detta brott anmäls.

Sedan lanseringen i december har den plockats upp av flera medier, och diskuterats flitigt på nätet. Dessutom har den fått spridning utanför Sveriges gränser, i länder som Thailand, Kambodia och Laos där fenomenet är förekommande.

Resultat för "Resekurage"
(Sammanställning av Prime)
- Räckvidd i traditionella svenska medier (inklusive DN, SvD, SVT, TV4, SR): knappt 11 miljoner
- Träffar på Google: ca 4 400
- Visningar av filmen på Facebook och YouTube: ca 511 000
- Delat på Facebook: ca 6 000
- Gillat på Facebook: ca 13 800

Här är filmen som visas: 



Dela sidan: