Dela sidan:

Näringslivets 150 superkommunikatörer är en lista med personer som bäst visat att de förstått vad som kan åstadkommas med kommunikation.

– Vi vill uppmärksamma de som driver sin verksamhet framåt med hjälp av kommunikation, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire.

Vad utmärker en superkommunikatör?
– En person som förmår nå fram, beröra och skapa stordåd. Jag tror att stark kommunikation idag handlar om att agera, vara genuin och våga vara transparent och inkluderande på riktigt. Och inte minst att våga vara experimentell, säger jurymedlemen Per Schlingmann.

Vilka superkommunikatörerna är avgörs av en jury. I den ingår i år, förutom Claes de Faire, även Lena Ahlström, vd och grundare Ledarstudion, Per Schlingmann, rådgivare och grundare Per Schlingmann AB, Thomas Backteman, executive director och partner Hallvarsson & Halvarsson, Kattis Ahlström, generalsekreterare Bris, Cecilia Schön Jansson, vd Sveriges Kommunikatörer och Resumés redaktionschef Katarina Ekspong.

Avgörande för en topplacering är att man använder kommunikation för att åstadkomma verkliga resultat eller genom att omdana formerna för kommunikation, förklarar Per Schlingmann.

– Juryn har valt att lyfta och uppmärksamma människor som själva träder fram och gestaltar sig själv eller ett varumärke. Människor som använder kommunikation och kulturbyggande för att leda, utveckla och förändra företag. Och inte minst människor som förmår utnyttja digitaliseringen för att nå fram, beröra och påverka.

Per Schlingman är en av talarna på eventet den 4 mars.

– Jag ska bland annat prata om hur digitaliseringen totalt förändrat förutsättningar för kommunikation och vad detta betyder.



Dela sidan: