Dela sidan:

Reklamfilmen har setts av över 3,5 miljoner människor på Facebook och över 50 000 användare har delat inlägget. Totalt har över 6,3 miljoner människor nåtts av inlägget i sitt flöde för att en vän likeat, kommenterat eller delat inlägget.

- Att Facebook själva var tvungna att dubbelkolla om siffrorna stämmer säger en hel del om hur stort det här är. Inlägget med filmen delas mer än toppnyheterna på Sveriges största nyhetssajter och ska det bli spännande att se vad som händer när vi släpper filmen på TV, säger Sten Andersen, marknadschef för ATG.

Klippet från när Vinnie besöker gymmet, har fått spridning även i utlandet. Den internationella sajten Horse Collaborative har uppmärksammat filmerna både genom en artikel på sin hemsida och på sin facebooksida.

Filmen om Vinnie lanserades i anslutning till ATG:s kampanj för sin digitala tjänst Tillsammans – där man uppmuntras att spela tillsammans online. Reklambyrå är Åkestam Holst och produktionsbolag är FLX.

Se filmen på Resumé:



Dela sidan: