Dela sidan:

Annonsörspriset delas ut den 10 mars. Priset ska gå till en person eller organisation, vars arbete varit av värde för landets annonsörer. Stpra Annonsörpriset, som i år delas ut för trettonde gången, har tidigare gått till pristagare som Jan Stenbeck, Nyamko Sabuni, och Aftonbladet.

Prismotiveringen till podcastgrundarna Alex och Sigge lyder:
"För sitt nyskapande sätt att lyfta en av framtidens plattformar för både lyssnare och annonsörer – podcasten."

Prismotiveringen till reklamskolan Hyper Island lyder:
"För deras professionella och ständigt uppdaterade utbildning av studenter som ska bli framtidens kommunikatörer – antingen på byrå, eller som annonsörer i ett företag eller i en organisation."

Prismotiveringen till musikstreamingtjänsten Spotify lyder:
"För att på ett banbrytande sätt ha skapat en kanal för att engagera och sprida, i detta fall musik, till hela världen – och tagit med annonsörerna in i den digitala transformationen."

Stora annonsördagen, som hålls den 10 mars, är en årlig tema- och inspirationsdag. Det är också den dagen vinnaren tillkännages. Av pressmeddelandet framgår att årets ämne är "Marknadschefen 3.0". Frågor som "Hur ser utmaningarna ut framöver?" och "Hur hänger man med i svängarna och optimerar sin marknadsföring i vår ständigt föränderliga omvärld?". Moderator är kommunikatören Lottie Knutson.



Dela sidan: