Dela sidan:

Nu rullas första kampanjen ut brett i alla kanaler. Betallösningen i appen är ett sätt att göra det enklare för kunderna.

– Den traditionella taxibranschen är hårt reglerad. Det utnyttjar bolag som Uber. Då måste vi riktiga taxibolag kunna tänka ett steg längre för att möta de nya behoven, säger Kenneth Holm, marknadschef på TaxiKurir i ett pressmeddelande.

Humblestorm har arbetat TaxiKurir under flera år. Det var byrån som föreslog att man skulle passa på att uppdatera kommunikationen. Parallellt med den nya betallösningen rullar man ut kampanjen "Hopp in Hopp ut" i ett stort antal kanaler. 

Appen är framtagen i ett samarbete mellan Caboline och Taxikurir. 

– Kurir är störst, men konkurrensen är stenhård så vi kan inte bara luta oss tillbaka och softa. Tidigare reklam har varit väldigt taktisk. Känns kul att fylla varumärket med lite mjuka värden, humor och glassiga bilar, säger Albert Åkerman, creative director på Humblestorm i en kommentar.

Arbetsgrupp
Monique Almgren, Cabonline
Kenneth Holm, TaxiKurir

Humblestorm
Bora Öztürk, art director  
Anders Berg, copywriter 
Albert Åkerman, creative director
Johan Liljeroos, fotograf
Linus Tengby, fotoass  
Lena Nelson, projektledare 



Dela sidan: