I kampanjen har man valt att följa familjen Lindh som fött upp älgen Olivia på Gårdsjö Älgpark i Heby.

Rreklambyrån Humblestorm står bakom kampanjen som kommer gå digitalt i en månad.

Förutom att Olivia tippar vinnaren i Melodifestivalen kommer kampanjen även innehålla tävlingar i Älgkunskap.

– Jag vågar lova att det är helt världsunikt att en älg tippar finalen i en stor musiktävling, den chansen kunde vi helt enkelt inte motstå. Vi vill också visa att kommunikationskonceptet "Godast tillsammans" inte exkluderar någon, oavsett om hen är en älg eller människa, säger Anders Berg, Copywriter på Humblestorm, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:
Karin Bodén, Skogaholm
Sara Lemchen, AD Humblestorm
Anders Berg, Copywriter Humblestorm
Albert Åkerman, CD Humblestorm
Linus Tengby, Foto Humblestorm
Eufemia Måhrbeck, Projektledare Humblestorm
Linnéa Nyberg, Projektkoordinator Humblestorm

Här kan du se klippet när Olivia tippar vinnaren i Mello: