Dela sidan:

Borås-baserade Gina Tricot har växt upp och blivit en stort klädföretag i Norden med sina 180 butiker. Men målet är fortsatt tillväxt, och i fjol gick riskkapitalbolaget Nordic Capital in som majoritetsägare. 

Som hjälp för att växa tar den nu in DDB Stockholm efter en pitch.
– DDB visade den bästa förståelsen för Gina Tricot som varumärke och hade mycket intressanta lösningar för hur vi ska nå och engagera vår målgrupp i det nya medielandskapet, säger Gina Tricots vd Göran Bille i en kommentar.

För byråns del innebär det nya samarbetet att de kliver in i en spännande fas, där kunden befinner sig i en stor omvandligsprocess.
– Gina Tricot genomför just nu mycket spännande förändringar både när det gäller sitt designarbete och sina butiker. Tillsammans med en ny kommunikation kommer Gina Tricot verkligen kommer vara värt att hålla ögonen på framöver, säger Tove Langseth, kreativt ansvarig för uppdraget. 



Dela sidan: