Dela sidan:

– Jag bestämde mig nyligen för att lämna Mittmedia för att jag av olika skäl helt enkelt inte tyckte att jobbet kändes roligt längre. Beslutet har känts helt rätt hela tiden, och nu är jag verkligen både glad och stolt för att jag tog chansen och öppnade upp för något nytt. Att få jobba med helheten i ett företag, och samtidigt kunna jobba både internt och externt med det jag är riktigt bra på; kulturförändring och utveckling av försäljningsprocesser känns helt fantastiskt lyxigt, säger Peter Karlsson.

Norkay AB har sin bas i Falun, där reklambyrån också grundades för 16 år sedan. Dalabyrån har ett tiotal anställda och huvudområdet är varumärkesstrategi. På kundlistan finns Leksands knäckebröd, Frebaco, Kvarn, Falu Rödfärg och CCS Healthcare. Peter Karlssons uppdrag på byrån blir förutom vd-posten att bredda byråns kompetens till att erbjuda tjänster inom försäljning- och ledarskapsutveckling. Han tillträdde tjänsten den första mars i år.

Marcus Hanser är copywriter, varumärkesstrateg och tidigare vd på Norkay AB. Han kommenterar rekryteringen av Peter Karlsson i ett pressmeddelande:
– Vi är både glada och stolta över att få in Peter som ny vd och delägare i företaget. Peter kommer att tillföra ny energi till Norkay. Han är en bra ledare med djupa kunskaper i marknadsföring, change management och har ju också ett riktigt bra track record när det gäller digital B2B-marknadsföring.



Dela sidan: